Betrayal at Krondor

Moderators: Shadax, lepotila, Ephief

Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Fri Feb 13, 2015 9:29 pm

Arvon pelitoverit, on jälleen aika kaivaa esiin maailman paras peli, Betrayal at Krondor. GOG myy näppärän aloituspaketin, jos pelaamaan innostut.
Tavoitteena on vihdoin ja viimein pelata peli läpi. Aikanaan pääsin jo lähelle loppua, mutta viimeinen silaus jäi uupumaan.

Pelin alussa, pienen intron jälkeen, reissussa on mukana kolme seikkailijaa, Locklear, Owyn ja Gorath. Locklear on varas ja herrasmies, Owyn nuori taikuri ja Gorath haltiasoturi vihollisen hallitsemasta pohjoisesta. Valtakunta on sodan partaalla, joten Gorathin, joka on teknisesti sotavanki, vieminen pääkaupunki Krondoriin prinssi Aruthan kuultavaksi on pelin ensimmäisen luvun päätehtävä. Aiempi kokemus pelistä on osoittanut, että pelimaailmassa voi ja kannattaakin vaellella ennen päätehtävän suorittamista. Joten, kun juoni käskee suuntaamaan etelään, päätän tutkia pohjoisempia reittejä.

Image
Pelimaailman kartta. Ryhmän sijainti ja rintamasuunta näkyy kolmiolla merkattuna.

Image
Dramaattisen intron jälkeen aukeaa pelimaailma. Hahmot vasemmalta lukien: Locklear, Owyn ja Gorath.

Ja koska kyseessä on pohjimmiltaan roolipeli, niin lisätäänpä viestiin vielä hahmojen alkustatistiikka.

Locklear:
Health 55
Stamina 45
Speed 4
Strength 17

Defense 48
Accy: Crossbow 47
Accy: Melee 58
Accy: Casting N/A
Assesment 41
Armorcraft 43
Weaponcraft 45
Barding 33
Haggling 37
Lockpick 25
Scouting 39
Stealth 29

Owyn:
Health 40
Stamina 45
Speed 4
Strength 12

Defense 37
Accy: Crossbow N/A
Accy: Melee 38
Accy: Casting 64
Assesment 12
Armorcraft 9
Weaponcraft 17
Barding 41
Haggling 43
Lockpick 5
Scouting 13
Stealth 31

Gorath:
Health 60
Stamina 65
Speed 3
Strength 25

Defense 43
Accy: Crossbow 53
Accy: Melee 42
Accy: Casting N/A
Assesment 52
Armorcraft 49
Weaponcraft 52
Barding 4
Haggling 9
Lockpick 15
Scouting 45
Stealth 33


Taidot kasvavat niitä käyttämällä, joten jos haluaa velhon osaavan puolustaa itseään fyysisiä hyökkäyksiä vastaan, täytyy puolustustaitoa parantaa puolustautumalla taistelussa. Taitoa harjoitellessa on tärkeä keskittyä yhteen, tai korkeintaan muutamaan taitoon kerralla, sillä muuten kehitys on todella hidasta. Fokus merkataan täppäämällä taitoruudussa kyseistä taitoa vastaavan miekan pää punaiseksi. Taistelutaitoihin esimerkiksi kannattaa vaihtaa vasta taistelun alkaessa, sillä niihin keskittymisessä taistelun ulkopuolella ei ole hyötyä.

Heti ensimmäisestä taistelusta alkaen kannattaa opetella keräämään ruumiilta mukaan kaikki, mikä vaan matkaan lähtee. Näin saa ryhmälle parempia varusteita, treenattua korjaustaitoja ja rahaa myymällä ylimääräiset tavarat pois. Kauppoja tehdessä voi ja kannattaa tinkiä, koska lähtöhinnoissa on aina tinkimisen varaa. Lisää tarinaa on luvassa myöhemmin, nyt pelaamaan.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby pyry » Sat Feb 14, 2015 12:52 am

Mukana ollaan! :)
Tuntuisi olevan kelpo teos kun aika hurahtaa ihan huomaamatta, ja tekee pahaa pistää peli kiinni :)
Mie kävin pohjoisessa tutkailemassa "hoodeja", jonka jälkeen palasin takaisin ruotuun. Seuraavaksi kohti LaMutia.
´'`´'`´'`´'`´'`´'`´'`
User avatar
pyry
 
Posts: 39
Joined: Wed Jun 14, 2006 11:06 pm
Location: Joensuu

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Sat Feb 14, 2015 10:19 am

Image
Sana-arkkujen ratkaisuja on mukava pohtia.

Pian löytyy pelin ensimmäinen sanalukolla varustettu arkku. Arkun saa auki pienen moredhelinkielisen arvoituksen ratkaisemalla. Gorath on moredhel, eli tumma haltia, joten tässä vaiheessa peliä arvoitusten kääntäminen englanniksi onnistuu hänen avullaan vaivattomasti. Sana-arkuissa on monesti arvokasta sisältöä, joten arvoituksen ratkaiseminen ja arkun avaaminen on palkitsevaa. Nuorempana näitä joutui käymään välillä läpi sanakirjan kanssa, kun vastaan vilisi sanoja, joista kouluenglanti ei ollut kuullutkaan. Saa nähdä pelin edetessä, että onko sanavarasto ammoisista ajoista yhtään karttunut.

Image
Matkan varrella vastaan tulee uusia ja vanhoja tuttavuuksia.

Pohjoisessa Tyr-Sogissa tulee vastaan tenkkapoo, kun lumivyöry on tukkinut solan, jonka kautta kulku moredhelien puolelle käy. Täytyy siis kääntää kelkka ja matkustaa etelää kohti. Kohti LaMutia mentäessä vastaan osuu Owynin vanha tuttu, herra Phillip. Dialogi tarjoaa taustoja Owynin historiaan ja paljastuupa myös, että jossain lähellä on lukittu arkku, jota Phillip on tullut etsimään. Phillipin mainitsema arkku löytyy ja Locklear pääsee treenaamaan lukon kanssa tiirikointia. Lukkojen kanssa voi harjoitella niin monta kertaa kuin sielu sietää, joten tässä on hyvä kohta nostaa hieman tiirikointitaitoja, joita tarvitaan pelin mittaan monesti.

Image
Harjoitus tekee mestarin!

Image
LaMut yöllä.

Image
LaMut päivällä. Sillan kupeessa taitaa olla jotain kiinnostavaa.

Pelin maailman Midkemian isommat kaupungit eivät näy pienten kylien tyyliin suoraan pelimaailmassa, vaan kaupunkien käyttöliittymä on kuva, josta voi klikata kauppojen ja majatalojen hotspotteja. LaMut on ensimmäinen näistä isoista kaupungeista, jonne matkalaiset päätyvät. Kauppareissun/inventaarion tyhjennyksen jälkeen on aika mennä majataloon.

Image
Luuttu (kielisoitin) oikeassa alakulmassa! Owynin ja poikien Midkemian kiertue alkakoon.

Hyvä tapa tienata rahaa, on soittaa ja laulaa majataloissa, jolloin humalainen yleisö palkitsee esityksen sen tason mukaisesti.

Image
Aloittelevan orkesterin arkea. Moukat!

Luutun soittaminen nostaa barding-taitoa, joten kannattaa asettaa se ainoaksi aktiiviseksi taidoksi koko ryhmälle ja lannistumatta soittaa niin kauan, että yleisö on juonut itsensä mukavaksi. Taitojen kasvamisen myös kuulee, sillä soitto paranee alun haparoinnista hitaasti kohti tunnistettavaa kappaletta.

Image
Kovan työn palkinto.

Majatalon omistaja lupaa opettaa lähitaistelutaitoja 75 kultarahalla, mutta ryhmän maallinen omaisuus jää vielä hieman tästä. Päätän palata oppiin myöhemmin, kun rahaa kassaan on tarpeeksi kilahtanut. Midkemiassa on useita opettajia ja tilanne on käytännössä aina se, että opista kannattaa maksaa. Kaupungin linnakkeella selviää, että arvokas jalokivi on varastettu. Kuulostaa sivutehtävältä, joten otetaanpa ylös. Tärkeältä kuulostava tieto kannattaa tosiaankin kirjoittaa ylös, sillä pelissä ei ole nykytyyliin tehtävälogia ja huuto-/kysymysmerkkejä kartalla, joista tehtävien sijainti selviäisi. Kirjanpito ei ole vaivalloista, kynä ja paperi riittävät hyvin. LaMutissa selviää myös, että läheisen kaivoksen, Mac Mordain Cadalin kääpiöt ovat taitavia aseseppiä. Siispä kauppaan ostamaan muutamia lyhtyjä ja kohti kaivosta.

Kaivoksen suulla selviää, että luolia terrorisoi Brak Nurr, kivijättiläinen. Mokomasta eroon pääseminen kuulostaa sopivalta hommalta sankareille, joten soihtu käteen ja menoksi.

Image
Ryhmän Houdini avaa jo lukon kuin lukon.

Image
Sana-arkkuja löytyy myös Mac Mordainin syvyyksistä.

Image
Brak Nurr! Viimein kohtaamme! G-näppäimen takaa tuleva ruudukko helpottaa taistelukentän hahmottamista.

Luolastosta löytyy aarteita ja vihamielisiä onnenonkijoita, sekä lukittuja ovia, joten aivan suoraviivainen ei tie terrorisoivan hirviön luo ole. Välillä pitää käydä kaupungissa tankkaamassa ruokaa ja myymässä ylimääräisiä varusteita pois. Taistelusta voisin mainita, että se on vuoropohjaista, joten strategiaansa voi hioa rauhassa. Brak Nurrin kanssa päädyin siihen, että Owyn taikoi joka toinen vuoro sokeutustaian ja Locklear ja Gorath tekivät varsinaisen vahingon. Siirsin taistelijat yhden ruudun päähän kivijätistä ja annoin heidän harjoitella jousiampumista nuolten loppumiseen saakka, jonka jälkeen päästin heidän viimeistelemään työn miekoin.

Image
Despair Thy Eyes -taian ansiosta kivijätti ei päässyt iskemään kertaakaan.

Image
Sisäkuvaa luolista soihdun valossa.

Image
Erään aarrearkun sisältö.

Image
Yabon maastokartalla. Kauppa erottuu muista rakennuksista.

Image
Tyr-Sogista ostettu harjoitusluuttu on otettu käyttöön...

Image
...yhden biisin harjoitusrepertuaarilla.

Avoimia tehtäviä:
- Yabonin pohjoispuolella majaileva kirjuri lupasi kirjan, jos käyn selvittämässä, että mitä Hawk's Hollowin lähellä sijaitsevan pienen mäen eteläpuolella olevassa arkussa on.
- LaMutin linnakkeesta kerrottiin, että arkkivelho Makalan rubiini on varastettu. Vinkiksi sain kysellä asiasta Keifer Alescookilta Lorielista, joka taas väitti että Owynin vanha tuttu Squire Phillip saattaisi tietää asiasta jotain.

Seuraavalla pelikerralla pitää selvitellä avoinna olevia tehtäviä ja ehkäpä koettaa hankkia vähän parempaa varustusta ryhmälle. Jos rahaa riittää, niin Owynille pitäisi ostaa taikoja. Taiat ovat kalliita, mutta osa niistä on välttämättömiä pelin edetessä. Parasta onkin yleensä ostaa kaikki taiat mitkä käsiinsä saa, olipa niille lopulta käyttöä tai ei. Pelailemisiin!
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby lepotila » Sat Feb 14, 2015 4:13 pm

*tykkää*
Image
User avatar
lepotila
 
Posts: 558
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:14 pm
Location: Joensuu

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Sun Feb 15, 2015 1:55 pm

Image
Eräs pelin helpoimmista ansoista, josta selviää lähinnä maltilla.

Image
Ajan myötä Owyn-velhonkin voimat kasvavat. Strength 12 -> 13.

Image
Killianin temppeli sattui ensimmäiseksi temppelivierailun kohteeksi.

Image
Edellisellä kerralla ryhmä pääsi treenaamaan harjoitusluutuilla...

Image
...ja se näkyy, Owynhan osaa jo laulaa!

Image
Hawks's Hollowissa asuva Lucan-varas pääsi opettamaan ryhmällä tiirikointia epäonnistuessaan taskuvarkaudessa.

Image
Koska jokainen ovi on toki avattava, liiallisesta uteliaisuudesta joutuu joskus kärsimään.

Pikainen kuvakimara tähän väliin kertomaan edistyksestä. Avoimet tehtävät ovat edelleen avoimena, koska etenemistä on hidastanut ylimääräisen kaman roudaaminen ja myyminen. Kaupat ovat joko yleis- tai erikoisliikkeitä, joten aivan joka kauppa ei esimerkiksi aseita myy tai osta. Taloudellisesti tavara kannattaa rahdata pidemmältäkin myytäväksi, vaikka ajallisesti matka kauppaan voi välillä tuntua pitkältä. Onneksi matkaa voi tehdä myös tien sivussa, jolloin on löytää maastoon kätkettyjä arkkuja ja tapahtumia. Myöhemmässä vaiheessa pelistä löytyy esimerkiksi hyvä taikakauppa metsän keskeltä.

Seuraavaan kertaan.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby lepotila » Mon Feb 16, 2015 7:42 pm

Image
User avatar
lepotila
 
Posts: 558
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:14 pm
Location: Joensuu

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Fri Apr 24, 2015 4:01 am

Projekti on tauolla, mutta palataan tähän kunhan vapaa-aika ja voimavarat taas sallivat.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Thu Mar 17, 2016 11:35 am

Projekti on nostettu jäistä. Pelin ensimmäinen luku meni juuri läpi ja pelikello näyttää 29 tuntia 54 minuuttia. Aivan suorinta reittiä en siis mennyt Krondoriin. Seuraavaksi pelin juonen mukaan pitäisi mennä kohti Romneyta, joten pitänee lähteä päinvastaiseen suuntaan etenemään. Ketjua päivitän jahka aihetta taas ilmenee.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Sun Mar 20, 2016 12:18 pm

Toinen luku on nyt ohi ja pelikello näyttää 43 tuntia ja 32 minuuttia. Ilman sivutehtäviä ja kiertelemisiä luvun voisi pelata todella nopsaan läpi. Temple of Dalan viljatehtävä pohjoisessa kannattaa suorittaa, niin valittu ryhmän jäsen saa tuntuvan bonuksen puolustukseen. Itse valitsin bonukset ryhmän maagille Owynille, helpottaakseni loppupelin selviytymistä. Bonuksia saadessa ja kirjoja lukiessa kannattaa aina olla vain ja ainoastaan nostettava taito valittuna, niin hyöty on suurin.

Toisen luvun alussahan Locklear vaihtui Jamekseen, eli Jimmy the Handiin, joten ryhmän kokoonpano muuttui hieman. James on alussa selvästi heikompi kuin Locklear ykkösluvun lopussa, mutta tätä kompensoi hyvin taistelun karaisemien Owynin ja Gorathin taidot. Aiemmilta pelikerroilta muistelen, että kolmosluvun pelaamisessa kesti kauemmin kuin kakkosessa. Saapa nähdä, kuinka käy tällä kerralla. Viljatehtävän lisäksi isompia tekemisiä kakkosluvussa oli Sethanonin lähellä asuvan Nian auttaminen kauppansa kummittelutapauksessa.

Rahaa on tässä vaiheessa jo niin paljon, että siitä ei varsinaisesti tarvitse huolehtia. Lisää rahaa saa kuitenkin myymällä saalista Romneyhin, jossa kolmosluvun alusta alkaen on kaaos ja hinnat pilvissä. Kolmannen luvun mittaan pitäisi selvitellä Nighthawkien salaisuuksia, joten tummiin pukeutuneita haukkarintoja on tien varsilla varmasti odottelemassa ryhmän saapumista.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Tue Apr 04, 2017 10:40 am

Kolmas luku oli ohi ajassa noin 51 tuntia (tarkkaa aikaa en muistanut ottaa ylös). Murhatutkimuksiin meni jonkin verran aikaa, mutta enimmäkseen aika vierähti taas maailman ympäri kiertämisessä ja sivutehtäviä selvitellessä ja taistellessa harvakseltaan. Kolmas luku oli vuosia sitten haastava, sillä tapahtumien kulun selvittämiseen vaaditaan jonkin verran salapoliisityötä. Koska pelissä ei ole mitään automaattisesti päivittyvää päiväkirjaa, on tärkeimmistä tapahtumista ja detaljeista pidettävä itse kirjaa. Tapahtumat pääpiirteittäin olivat kuitenkin hyvin muistissa, joten varsinaista tehtäväkirjanpitoa ei ole tarvinnut vielä tehdä.

Tässä vaiheessa voisin varoitella mahdollisista spoilereista, eli jos et halua kuulla juonesta mahdollisia paljastuksia, lopeta lukeminen ja aloita pelaaminen! Neljännen luvun alussa nimittäin ryhmä hajaantuu ja James eroaa joukosta lähteäkseen pohjoiseen Northwardeniin varoittamaan Moredhelien hyökkäyksestä. Jäljelle jäävät Owyn ja Gorath, joita James ohjeistaa etsimään prinssi Aruthan Dimwoodin metsästä, läheltä Sethanonia. Moredhelit kuitenkin kaappaavat kaksikon ja luvun tapahtumat alkavat pohjoisesta Moredhelien alueelta, tuntemattomasta vankityrmästä. Pelissä kannattaa pitää pikatallennuksen lisäksi muitakin tallennuspaikkoja, koska ryhmän kokoonpano vaihtelee välillä ja luvut saattavat loppua hieman yllättäen, kuten esimerkiksi kolmas luku loppui. Jouduin latailemaan tallennuksen ja siirtämään Jamesilta oleellisia tavaroita muille. Luvun alussa inventaario oli tyhjä, mutta onneksi kaikki tarpeellinen taisteluvarustus löytyi parista arkusta lähistöltä. Rahat olivat kuitenkin lähteneet ilmeisesti Jamesin matkaan, joten jonkinlainen ongelma rahanpuutteesta voi muodostua. Tosin, kauppapaikkojakaan ei pohjoisessa välttämättä ole niin paljon kuin eteläisessä kuningaskunnassa.

Nokat suunnataan nyt siis kohti uusia alueita ja uusia seikkailuja. Todennäköisesti koko maailma tulee taas nuohottua ennen kuin suuntaan kohtia Dimwoodia, joten uuden tutkittavan alueen myötä aikaa menee varmasti enemmän kuin kolmosluvussa.

Laitetaan loppuun vielä tämänhetkisen ryhmän ominaisuudet neljännen luvun alussa:

Owyn:
Health 71
Stamina 76
Speed 4
Strength 24

Defense 100
Accy: Crossbow N/A
Accy: Melee 80
Accy: Casting 96
Assesment 73
Armorcraft 18
Weaponcraft 49
Barding 100
Haggling 100
Lockpick 100
Scouting 45
Stealth 100

Gorath:
Health 91
Stamina 96
Speed 3
Strength 40

Defense 74
Accy: Crossbow 79
Accy: Melee 88
Accy: Casting N/A
Assesment 100
Armorcraft 100
Weaponcraft 100
Barding 100
Haggling 100
Lockpick 100
Scouting 86
Stealth 100
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Wed Apr 05, 2017 12:33 pm

Neljäs luku tuli päätökseensä ajassa 59 tuntia ja 31 minuuttia. Lyhyttä kestoa selittää se, että luvun tapahtumat sijoittuivat täysin pohjoiseen, Moredhelien alueelle. Owynin ja Gorathin yhteistyö toimi hyvin ja Owynista on pikkuhiljaa tulossa omillaan selviävä nuori maagitaistelija. Taikojen käyttö on ollut vähäistä ja kahakat hoituvat yleensä perinteisen lähitaistelun merkeissä. Kolmannen luvun polveilevaan murhamysteeriin verrattuna neljäs luku oli napakka ja lyhyt. Tosin luolastokoluamista tuli harrastettua riittämiin. Naphta-kaivoksilla vastaan tuli myös nuori lohikäärme, josta ei kuitenkaan suurtaa vaaraa ehtinyt muodostumaan. Nalar's Ribiä en yrityksestä huolimatta löytänyt, joten taistelua oli aika aika paljon ennen kuin luvun loppu häämötti.

Viidennessä luvussa Owyn ja Gorath jäävät taka-alalle suunnatessaan Aruthan käskystä kohti Krondoria. Pelattaviksi tulevat sen sijaan ensimmäisestä luvusta tuttu Locklear, Lockearin sen jälkeen korvannut James, sekä vanha ja raihnainen maagi Patrus. Aivan täysin hyödytön Patrus ei ole, sillä Gorathin ollessa muualla, eivät moredhelinkieliset sana-arkut aukea ilman Patruksen sanataikaa, jolla arkkujen tekstin lukeminen onnistuu.

Pelipäiväkirjani tällä hetkellä pisimmän pelin, Pillars of Eternityn, pelasin 69 tunnissa läpi, joten Betrayal at Krondor nappaa varmasti ykköspaikan siinä kategoriassa, jos pelin tällä kerralla läpi asti saan pelattua. Peli on siis tavallista pidempi ja pelityylini vielä korostaa sitä.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm

Re: Betrayal at Krondor

Postby _^^o » Sat Apr 08, 2017 8:35 am

Pelikello näytti aikaa 65 tuntia ja 7 minuuttia, kun viides, varsin lyhyt luku oli takana. Jamesin, Locklearin ja kiviriippana toimineen Patruksen tähdittämä luku oli varsin suoraviivaista etenemistä, jossa lahjonta ja juopottelu näyttelivät tärkeää osaa. Midkemian kartan koillisnurkka oli pieni alue seikkailtavaksi, joten etsi ja tuhoa -tyyppiset tehtävät olivat helpohkoja, sillä varsinaiseen etsimiseen mennyt kovin kauan aikaa. Ostin Jamesille ja Locklearille pelin parhaat(?) jousiaseet, Bessy Maulerit, mutta en niitä päässyt ainakaan vielä kokeilemaan. Moredhelien hyökkäys pohjoisessa alkoi ja neljännen luvun lopussa Owynin ja Gorathin tavoittama ja varoittama Prinssi Aruthakin ehti paikalle juuri ajoissa pelastamaan Jamesin hengen.

Kuudennen luvun alussa Sarthissa sijaitsevan Stardockin Pug-velhon tytär Gamina on kaapattu Tsuranien velhoneuvoston eteen, koska ilmeisesti naisilta magian harjoittaminen on kielletty Tsuranien neuvoston mukaan. Owyn ja Gorath aloittavat luvun Krondorin alta luolastosta, joten seuraavaksi edessä on taas vanhojen tuttujen paikkojen koluamista ja todennäköisesti edellistä kauemmin kestävä luku.
Teoriassahan tuo on mahdotonta, mutta käytäntö kumoaa toistuvasti väitteen.
User avatar
_^^o
Site Admin
 
Posts: 760
Joined: Sat Jan 21, 2006 5:03 pm


Return to Pelit

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron